Costa Rica - Reisverslag uit Naranjito, Ecuador van Suzanne Kroon - WaarBenJij.nu Costa Rica - Reisverslag uit Naranjito, Ecuador van Suzanne Kroon - WaarBenJij.nu

Costa Rica

Door: Suzanne

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

13 September 2015 | Ecuador, Naranjito

Zo hier het eerste bericht vanuit Costa Rica.

Donderdag vooral de hele dag gevlogen dus voor de rest weinig spannends.
´s avonds kwamen we rond 8 uur aan bij ons hotel. Hier konden we genieten van een biertje en daarna lekker gaan slapen.

Wel werd ik een aantal keer wakker vanwege de jetlag maar dat kunnen we hebben natuurlijk.

Vrijdagochtend op tijd eruit gegaan en naar het ontbijt zijn we vertrokken naar de binnenstad van San Jose. De binnenstad is niet zoveel dus na het bezoeken van een kathedraal en de souveniersmarkt zijn we naar de lunch vertrokken naar Monteverde of zoiets. Deze reis deden we met een lokale bus. Na veel gehobbel en gestobbel hebben we een pauze gehouden en na 4 uurtjes waren we op de plaats van bestemming. Toen was het de bedoeling dat we na ongeveer 300 meter bij het hotel zouden zijn. Helaas viel dit tegen dus hup met 20 kilo backpack en rugzak ongeveer een km gewandeld. Niet echt mijn ding met zo´n zware tas maarjah shit happens. Na aankomst kamer geinspecteerd en klaargemaakt voor het avondeten. toen naar het restaurant gegaan en m´n eerst cocktail gehad (Mojito) lekker hoor. M´n eten viel tegen maar het toetje maakte veel goed. Toen toch maar weer vroeg gaan slapen omdat de jetlag er nog aardig inzit (oftewel 8 uur tijdsverschil met Nederland).

13 september
Vandaag was een leuke en toffe dag. Na een vroeg ontbijt rond zeven uur zijn we om 8 uur opgehaald om naar de hangbruggen en kabelbaantocht te gaan. Hier zijn we begonnen met de hangbruggen waar we liepen over 8 bruggen. Onderweg hebben we verschillende vogels en vlinders gespot. Welke het waren was niet zo goed te zien. Na de hangbruggen zijn we gelijk verder gegaan naar de kabelbaan. Op de 1 of andere manier liep ik voorop waardoor ik ook als eerste van de groep van de kabelbaan af ging. Dit was toch echt wel tof en ik had verwacht dat ik enorme hoogtevrees of zoiets zou hebben maar dat viel mee. De kabelbaantochten bestonden uit verschillende banen. De langste was 1000 m en de korste rond de 65 meter. In het midden was er een baan van ongeveer 600 meter. Tijdens de rit was er een hangbrug te zien waar we eerder overheen waren gekomen. Natuurlijk heb ik dat gemist omdat ik aan het draaien was waardoor ik de andere kant zag. Als 1 na laatste hadden we de tarzantocht. Dit was een vrije val waarbij je eigenlijk gewoon geduwd werd en daarna lekker aan het schommelen was. Op zich best eng maar zeker ook gaaf. Daarna gingen we door naar de laatste rit. Bij deze rit kon je kiezen of je op je buik (als superman) of normaal naar beneden wou. Ik dacht ik ga gewoon als superman, gewoon omdat het kan. Dit betekende dat we op het platform moesten gaan liggen en daarna op onze buik op een behoorlijke hoogte naar beneden gingen. Super gaaf. In eerste instantie moesten we onze handen achter onze rug doen en wanneer die ging wiebelen spreiden. Oftewel bij het spreiden leek ik net een vogel. Zo gaaf. Na de kabelbaan zijn we er vlakbij gaan lunchen. Daarna met het busje weer terug naar het hotel en hier zit ik dan ook dit verhaal te typen.

Het volgende reisverslag zal over een aantal dagen komen denk ik, ligt er ook aan of we internet hebben.

Tot zover voor vandaag

Groetjes

  • 13 September 2015 - 08:20

    Andre:

    Ziet er goed uit

  • 13 September 2015 - 08:24

    Anny:

    Hoi Suzanne,
    Lees, dat je al mooie dingen gedaan hebt en dat je het naar je zin hebt. Hier ook alles goed. Het weer is regenachtig en met Jopie gaat alles goed. xx mama.

  • 13 September 2015 - 18:16

    Elroy:

    leuk verslag suus

    tot nu toe komt het me allemaal bekend voor. die kabelbaan is erg tof en tarzan was ook wel vet om te doen. geniet ervan. en ik had gelijk he :) .

    mooi land lekker weer en lekkere coctails :P

    geniet ervan is namelijk zo voor bij.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ecuador, Naranjito

23 dagen Costa Rica

Rondreis Costa Rica

Recente Reisverslagen:

15 Oktober 2015

Costa Rica

13 September 2015

Costa Rica
Suzanne

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 160
Totaal aantal bezoekers 10505

Voorgaande reizen:

10 September 2015 - 02 Oktober 2015

23 dagen Costa Rica

16 Juli 2012 - 07 Augustus 2012

Paramaribo

26 April 2010 - 22 Mei 2010

Borneo

04 Februari 2008 - 14 April 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: